Flygresa och shopping dag

Nu har jag fixat internet här på hotellet i Shanghai så här kommer lite bilder som jag tog på resan till kina


Sofie, Lisa och Hilma på Arlanda.


Planet är påväg till Amsterdam.


När vi kom till Amsterdam fick vi sitta och vänta på en flygresa med jumbojet-planet som skulle flyga oss till Kina/Shanghai på tio timmar. 


Framme i Shanghai!

 


 


Shopping i Shanghai


Idag kom vi fram till Shanghai klockan 11 och då åkte vi direkt till hotellet och lämnade av våra saker och bytte kläder eftersom det var 25-30 grader ute. Efter det har vi bara shoppat och shoppat hela dagen och ikväll var vi ute och åt på en kinaresturang.
Det var väldigt trevligt förutom att alla kineserna som jobbade på kinaresturangen stod och stirrade på mig jättelänge och skrattade för att jag inte kunde äta nudlar med pinnar, så tillslut kom en av dom fram och gav mig en gaffel. Jag ska säga att det faktiskt inte är lätt att äta hala nudlar med pinnar!


Här är vi framme på hotellet och ska checka in.


Här är köpcentret (marknaden) som vi har shoppat på hela dagen.



Nu kan hinner jag varken skriva eller lägga in fler bilder eftersom det är så segt internet på hotellet och här är klockan 12 så nu måste vi sova för att orka upp imorn!

Kommentarer
Postat av: Carina & Pontus

Hej på er. Vi skickar via den bloggen en hälsning till Er alla & en extra stor hälsning till Christa!

2009-10-30 @ 21:37:24
Postat av: Elin

Hälsa Emilia om du träffar henne, från lillasyster Elin ;)

2009-10-31 @ 22:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0